Get Adobe Flash player

یادداشت ها

جامه سیاه بر تن اعداد!

امید مافی: بانوی جوان که با هزار امید هندسه ...

موج سواری صدا و سیما، فارس، کیهان و ...

یکی دو ساعت اول بعد انتشار عکس نمایندگان مجلس با ...

دل نوشته

باعرض سلام ،ادب و احترام به شما  جوانان ، ...

تقدیر و تشکرهیت کشتی از هیت امنای شهرک ...

به گزارش روابط عمومی هیت کشتی، در این پیام آمده ...

می توان حرف های تازه هم زد

  آغار هر کاری مشکل است و دشواری های خاص خود ...

اوقات شرعی

پیوندها

 

 

 

 

 

اشتراک مطالب از طریق فید

آمار سایت

امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
کل روزها
112
73
766
1714
987
5426
2225741

پیش بینی امروز
120


IP شما:34.204.186.91

 

رمضان خدر متولد  شهر نوکنده از شهرستان بندرگز در غرب استان گلستان می باشد .

نقطه شروع وزن 57 کیلوگرم برای رمضان خدر , مسابقات قهرمانی ایران ( تهران 1344 ) بود . چرا که او دوسال ناکامی در مسابقات را در وزن 52 کیلوگرم تجربه نموده و بسیار با انگیزه در صدد جبران آن اینبار در یک وزن بالاتر بود . در غیاب چند چهره نامدار , همانند  شعبان بابا اولادی ,  جبار بایرام جهانی , دهنده و .....

محمدرضا كاويان/ قهرمان ارزنده  وتحصيل كرده كشتي كشور كه اكنون به عنوان  پيشكسوت و الگوي اخلاقي و فني جوانان اين شهر مي باشد .   كسب عنوان قهرماني كشور/قهرماني درمسابقات جوانان جهان /مدال هاي رنگارنگ از تورنمنت هاي داخلي وخارجي گوشه اي از افتخارات اين قهرمان بااخلاق و تحصيل كرده مي باشد هيئت كشتي آرزوي سلامتي وموفقيت براي ايشان وخانواده محترمشان را دارد .

یدون تردید نوآوری در هر ابعادی پدیده ای است مطابق با فطرت و طبیعت بالاخص فطرت انسانی و مهمترین عوامل و لوازم آن اعتماد به نفس، شجاعت و قدرت ریسک پذیری می باشد. بنابراین تحقق یافتن اهداف بلند و برتر ماندن در سایه نوآوری صورت می پذیرد و از جمله نشانه های پیشرفت است.

از جمله زمینه ها و بسترهای لازم برای نوآوری میدان دادن به جوان ها و به خدمت گرفتن و استفاده بهینه از همه ظرفیت های موجود می باشد. خوشبختانه امروز کشتی ما دارای قابلیت های مدیریتی بسیار مناسبی است که این وضعیت خود یک مزیت است که می توان با بهره گیری از این نیروی متخصص متفکر با ایده های نو در فکر تدارک مناسب تر برای آینده باشیم.

 

با این مقدمه وقتی به رقابت های قهرمانی استان در گرگان نگاه می کنیم و نگاهمان را به سوی جوانان برومند خود معطوف می کنیم در می یابیم که چشمه جوشانی از نخبه ها و استعدادهای درخشان و پر تلالو داریم که می توانند چهره های آینده ساز برای کشتی استان وکشور به شمار آیند و می توانند افق های روشن تری از کشی ما را به تصویر بکشند. البته ریشه ی این نگاه وجه دیگری نیز در بر داشت و آن این بود که خواستیم بدانیم که جوانانی همچون حسنی ها، محسن مکاریان ها، بهزاد وهیمیان ها و ... تا چه اندازه لیاقت جانشینی صاحب نام ها را دارند و خودباوری شان تا چه اندزه به واقعیت نزدیک است و این یعنی فضاهای تازه با اندیشه های نو القاء کردن است.

تیمی که برای مسابقات قهرمانی استان بسته شد همان بها دادن به جوان ها، نظم هدف گزاری، تجزیه و خلاقیت را با بینش علمی همراه کردن بود، شجاعت، اعتماد به نفس، نگاه واقع بینانه و به آتیه بهتر فکر کردن بود، چرا که کشتی ما باید از تک محصولی و تک ستاره ای و اتکای صرف به دو سه نفر شاخص عبور کند و یک نگاه عمیق تر به پشتوانه های خود داشته باشیم تا اگر یک فوق ستاره شب تب کرد کشتی ما دچار مرگ مغزی نشود این رویکرد راهی منطقی و صحیح و یک دوراندیشی برای رسیدن به مراحل موفقیت و باز کردن درهای فرصت برای بروز خلاقیت ها می باشد.


متأسفانه مرور سخنان و اظهار نظرات برخی از اهالی کشتی در حوزه های مختلف طی ماه های اخیر نشان می دهد که خانواده کشتی همیشه کنار هم و با هم جلو نمی رویم به خصوص در برهه کنونی که همه شهر ها و استان ها مدعی در حال برنامه ریزی برای حضور ی هرچه قوی تر در آوردگاه مهمی چون؛مسابقات قهرمانی کشور؛آسیایی؛جهانی و المپیک می باشند. بنابراین انتظار می رود در این برهه حساس بحث های حاشیه ای و مشکلات را از این رشته که حساب آن از همه رشته های ورزشی جداست دور کرد زیرا سوای توجهات همگانی به این رشته سنتی و دامنه تأثیرگذاری آن در جامعه، کشتی شرایط ویژه ای جدا از تمام رشته ها دارد.


برآیند سخن باید از چارچوب فکری یکدیگر آگاه بود که این خود سبب می شود بالهای پرواز ساخت بدون اینکه بال های طرف مقابل را شکست این یعنی درک متقابل از همدلی که اهمیت بسیار دارد و انگیزه گفتگو را افزایش می دهد. ضمن اینکه گفتگوها و تحلیل ها و نقدها را باید دوسویه، متقابل و در فضایی کاملا رها شده از قید و بندها مطرح کرد، وقتی قلم به دست می گیریم و کسانی را در بوته نقد می کشیم باید نقد واقع بینانه و آغشته به کینه، بغض و تخرینب نباشد نباید با عبارات و ادبیات خالی از مهر و گاها دور از عدالت از یکدیگر پذیرایی کنیم.


وقتی نقدها با اهداف ناموفق جلوه دادن رقیب صورت می گیرد نقد غیر سازنده می شوند و نه تنها تأثیرات و اثرات اصلاحی ندارد بکله موجب تخریب دستاوردها و اقدامات مثبت نیز می شود و از سوی دیگر باید عنوان کرد که نقدهایی می تواند موثر واقع شود که هدف سازندگی را دنبال کند و به همراه خود راهکارهایی پشنهادی برای تغییرات اساسی ارائه دهد به یاد بیاوریم که کشتی چه شخصیت های بزرگی که پس از سال ها کوشش و تلاش و جوشش و مجاهدت با یک سخن برای همیشه خانه نشین شدند.


در انتها یادآور می شویم که نباید با رواج ادبیات سخیف و نامناسب کل جامعه کشتی را زیر سئوال برد این برای ما که قرار است نسل به نسل حکایت پوریای ولی و جهان پهلوانی اسطورهای های اخلاق این مرز و بوم را منتقل کنیم شکستی بزرگ است.
و ... چرا دیگر رسم نیست به خاطر جوان مردی و گذشت به افتخار کسی بایستند و تحسین اش کنند.

 

 

 

اول از هر چیز بایدبگم که کشتی ورزشی کاملاً ایرانی است وریشه در پهلوانی وایمان به خدادارد واز همه مهمتر غیرت یک کشتی گیر دارد.
کشور های دیگر بخاطرعلاقه خاصی که به این رشته ورزشی دارنددر این رشته ورزشی شرکت میکنندو با تلاش و کوشش فراوان به مقام های قهرمانی میرسند 

چیز هایی که یک کشتی گیرباید داشته باشد:
                                                                                                
 اولین چیز روحیه است؛روحیه درکشتی بسیار مهم است که اگر کشتی گیر بازنده ی میدان باشدبرای کشتی دیگر این رشته ی ورزشی رادیگر ترک نکند وشاید برای کشتی بعد پیروزمیدان باشد.
                     «کشتی یک جنگ است،ودر این جنگ یک طرف پیروز است»                                                            

  انواع تمرینها:
تمرین هایی برای افزایش سرعت:
1)دوهای کوتاه ورفت وبرگشت
2)پرش زیگزاگ وپرش زانوجمع در فواصل مشخص
3)دووپریدن های متوالی
4)طناب زدن وپرتاب ودریافت توپ(بسکتبال یافوتبال)،تمرینها و دو های تکراری با استراحت کوتاه که
درفواصل100تا400متر انجام میگیرند.
تمرین هایی برای افزایش استقامت:
1)تمرین دو در مسافت های بیشتر از400متر(800مترو......)
2)تمرین های تکراری همراه با افزایش تمرینهای قدرتی
3)حمل کردن وزنه یا دویدن با حمل وزنه در مسافت های مشخص،دویدن در مسیر های کوهستانی و
متنوع با سرعت های مختلف(فارتلک)،تمرین های اینتروال وشبکه ای با دویدن در مسافت های 1تا
5 کیلومتر وتوقف های کوتاه برای انجام تمرین های قدرتی،استقامتی و انعطاف پذیری.
تمرین هایی برای افزایش قدرت:
1)تمرین های قدرتی مانند شنا،بارفیکس وتمرینهایی به کمک پارالل،حمل وزنه و تمرین های با وزنه
تمرین هایی برای افزایش انعطاف پذیری:
1)تمرین های کششی
2)تست درازونشست ونرمش های مربوط به کمر،دستها وپا
3)تمرینها وکششها که بصورت2نفره انجام میگیرد.

آنچه که یک کشتی گیر باید بداند:
صفات یک کشتی گبر خوب شامل:قدرت،سرعت،استقامت،شهامت،نفس،تناسب بدنی لازم،ترس مستحسن،هوش وحافظه وذکاوت وعمل ودرایت،مدیریت،آمادگی وزیرکی،تحرک وتلاش سلامت بدن(مخصوصا قلب)سرعت انتقال،قیافه مردانه،غرور وتعصب،شخصیت،ایمان،پاکدامنی،تحصیلات لازم وعشق وپهلوانی وجوانمردی است که یک کشتی گیرویک پهوان تمام عیار داشته باشد.
1-(قدرت)
کشتی گیر وقتی میتواند به مقام قهرمانی برسد که دارای قدرت کافی ولازم باشدوبتوانددربرخورد هاهم از لحاظ دفاع واستقامت هم اجرای فن و«کندن ها»قدرت داشته باشد و نیرویش باید تحت کنترل دقیق وحساب شده مصرف گردد واِلاممکن است با همان نیروی بیجاازپادرآید.
2-(سرعت)
این صفت هم در پیروزی جایی بس پٌراهمیت دارد،وقتی از پهلوان اکبر خراسانی میپرسند:                
چه کاری بی بدل وبنداز است؟میگوید:                                                                                                                                    «هرکاری که باسرعت وده اجرا شود.وبه عکس هر کاروفنی راکه طرف بداند وبی سرعت باشد،خودبه خود بی نتیجه خواهد بود.»
3-(شهامت)
صفت برجسته ایست که کشتی گیر در سایه آن میتواندسالها مقام خود راحفظ کند.البته باید افزودکه شهامت و دلیری محصول(چکیده)بسیاری صفات پسندیده دیگری است.
4-(استقامت وطاقت وپشتکار)
کشتی گیر چنانچه دارای طاقت و استقامت وپشتکارنباشد،در مقابل حمله ها واجرای فن وبالاخره در چنگال حریف دوام نیاورده وبه زودی تسلیم میشودوامیدی به پیروزی او نیست واگر کشتی گیر        استقامت وطاقت وپشتکار داشته باشد میتواند در فرصت هایی با اجرای بدل ودفاع،وضعیت را تغیر  دهد واز وضع دفاعی به تهاجمی در آید.
5-(نفس)
کشتی گیر که از نفس بیفتد ویا به اصطلاح خودمان ببرد دیگر دفاع وسرعت به کار اونمی آیدوهمه چیز مختل میماند وجز تسلیم(تن به شکست دادن)چاره ای ندارد.
شعر  
        ورزش اساس وحدت واصل رشادت است      رعقل سلیم زاده جسم سلامــت است 
        زهدوخلوص در تن وزیده خوش نماسـتـت       حفـظ بدن به قول پیغمبرعبادت اســت
         شــــــرم وحــــیـا لازمـــه پاکـدامنی است      رونـق پذیرمکتب صدق وشجاعت است
         کذب است وترس خصلـــــت آدم ضـعیف         هـــرچند پهلوان همه جا با کرامت است
         اخلاق نیک خوی خوشومردی وخشوع          زیبنده کسی است که آزاده قامت است 


مقررات کشتی:
الف)تشک کشتی:تشک کشتی،اولین وسیله ای است که در مسابقات کشتی مورد استفاده قرار میگیرد.                    
تشک کشتی باید از یک جنس قابل انعطاف با رویه لاستیکی نرم باشد تا بدن کشتی گیران در هنگام اجرای فن دچار صدمه نشود.شکل تشک کشتی،دایره ای به قطر9متر است که یک دایره مرکزی به قطر یک متر در وسط آن محل شرع مسابقه میباشد.
                                                                                                                                    منطقه فعال در کشتی،دایرهای به قطر7متر میباشدکه محدوده ی اجرای فن درکشتی میباشد ویک نوار قرمز رنگ با عرض1متر دور این محوطه را فراگرفته وبه منطقه کم کاری یاعدم فعالیت(zone)معروف است.دورمنطقه کم کاری  یک ناحیه حفاظتی قرار دارد که به عرض یک ونیم متر میباشدبه کشتی گیران در صورت ادامه اجرای فن تا این ناحیه،دستور سرپا داده میشود.                      
ب)لباس کشتی:لباس کشتی،یک مایو یک تکه بصورت«دوبنده»میباشد.لباس کشتی فقط دارای دو رنگ است.دو رنگ مورد تاییدfila(فدراسیون بین المللی کشتی)؛یکی رنگ قرمز و دیگری آبی است.لباس کشتی گیر نباید از دورنگ یا ترکیب رنگها باشد.همراه با لباس فقط میتوان ازیک دستمال پارچه ای در زیر آن استفاده کرد واین مورد هم باید به داوراطلاع داده شود.
ج)کفش کشتی:کفش کشتی به صورت ساق دارتاروی قوزک پا می باشد.کفش کشتی نباید پاشنه دارویادارای لبه ی تیزوسخت باشد.درصورت بندار بودن کفش،بایک چسب روی بند کفش رامیپوشا نندتا از باز شدن احتمالی در هنگام مسابقه جلوگیری شود.

ممنوعیتها:

بستن باند روی مچ ویا بازو باتاییدپزشکامکان پذیر است واز قبل باید به اطلاع داوربرسد.داشتن هر چیز دیگر مانند دستبند،گردنبندو....که جنس فلزی داشته باشد وباعث صدمه حریف شود،ممنوع است.محافظ گوش مانند موارد قبل باید به اطلاع داوروپزشک مسابقه-درصورتی که جنس پارچه باشد-مورد تایید است واز محفظ گوش بصورت ویا ازجنس سخت جلوگیری میشود.بدن کشتی گیر نباید در حال ورود به زمین مسابقه خیس(عرق کرده)ویااز مواد چرب و لغزنده پوشیده شده باشد.

وزن کشی:

فهرست نفرات شرکت کننده در مسابقات کشتی،حداقل بایدتا6ساعت قبل از شروع وزن کشی به مسؤولان برگزار کننده تحویل داده شود.نفرات شرکت کننده باید با شناسنامه ویا در صورت داشتن گذرنامه،گذرنامه خود را همراه داشته باشد.نفرات شرکت کننده باید گواهی بهداشت وسلامتی که از نظرپزشک هیأت برگزار کننده مسابقه مورد تایید باشد،به همراه داشته باشند.  
وزن کشی،حداکثر24ساعت قبل از شروع مسابقات انجام میگیرد.            

انواع پیروزیها:
1)پیروزی با حداقل3 امتیازفنی:کشتی گیر در وقت قانونی پیروز خواهد شدکه حداقل3امتیاز فنی ازحریف خودبگیرد.
2)پیروزی با ضربه فنی:کشتی گیری که بتواند شانه های حریف خود رادرمدتی که مورد تایید داور باشدبا تشک آشناکند،پیروزی باضربه فنی رابدست آورده است.
3)پیروزی با امتیاز کامل:هر گاه کشتی گیربتواند7امتیاز فنی یا اختلاف امتیازات به7برسد «طبق قانون جدید»آن کشتی گیر پیروز میدان است.
4)پیروزی در صورت صدمه،انصراف ویااخراج کشتی گیر مقابل ویا حاضر نشدن کشتی گیر مقابل در تشک یا دیر حاضر شدن در تشک به تصمیم داور ومسولین کشتی گیر مقابل پیروز است.

وقت کشتی:
وقت کشتی برای نوجوانان ونونهالان،دوتایم2دقیقه ای،وبرای جوانان وبزرگسالان دوتایم3دقیقه ای است.زمان استراحت،بین دووقت30ثانیه میباشد.

 

 

 

 

یاد بود مسابقه دوستانه بین تیم های بندرگزو ساری که به نفع بندرگز به پایان رسید.

 

كشتي بندرگز